میوه هایی که سیگاری ها باید بخورند

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::میوه‌هایی مانند پرتقال و انگور به‌واسطه داشتن ویتامین C می‌توانند عوارض سیگار را در بدن افراد سیگاری کاهش دهند. 
میوه‌هایی مانند پرتقال و انگور به‌واسطه داشتن ویتامین C می‌توانند عوارض سیگار را در بدن افراد سیگاری کاهش دهند. میل به کشیدن سیگار در افراد سیگاری با مصرف هر نوع غذای دلچسب افزایش می‌یابد. به‌طور مشخص نمی‌توان گفت که کدام مواد غذایی میل افراد سیگاری برای کشیدن سیگار را افزایش می‌دهد، زیرا افراد سیگاری بعد از مصرف هر ماده غذایی دلچسب ازجمله چای میل به کشیدن سیگار دارند. سیگار حالت اکسیداتیو داشته و ریسک ابتلا به سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی - عروقی را افزایش می‌دهد. سیگاری‌ها بیشتر از میوه و سبزیجاتی که حاوی منابع ویتامین C است در برنامه غذایی خود استفاده کنند.
در همین راستا میوه‌هایی مانند پرتقال، سیب، انگور، گلابی، توت‌فرنگی و کیوی پیشنهاد می‌شود. این میوه‌ها به دلیل داشتن ویتامین C که نوعی آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود، می‌توانند نقش مؤثری در کاهش عوارض سیگار داشته باشند. در خصوص مصرف چربی در افراد سیگاری نیز باید گفت، چربی در کنار سیگار ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در این راستا ابتدا توصیه به ترک سیگار است و پس از آن نیز افراد سیگاری باید حتی‌المقدور از مصرف غذاهای سرخ شده و نیز غذاهای چرب که حاوی اسید چرب ترانس بالا هستند، خودداری کنند. سیگاری‌ها بهتر است بیشتر غذاهای خود را به شکل کباب‌پز، بخارپز یا آب‌پز استفاده کنند. 

این صفحه را به اشتراک بگذارید